niedziela, 13 maja 2012

Dzień Matki 2012

Dziś święto Matki, piękny, letni, słoneczny dzień.  Pakuję smakołyki na majowy piknik. Ruszamy witać się się ze słońcem i majem. Hurra!




Na pierwszy ogień nasza ulubiona tarta z karmelizowaną cebulą i niebieskim serkiem Saint Agur. Jadłam kiedyś  podobną w jednej z winiarni na Lower East Side w Nowym Jorku . Niezapomnianę jej smaku, a to dlatego, że naprawdę była wyborna, a ja szaleńczo zakochana więc wspomnienie tamtego wieczoru jest mi szczególnie bliskie. Na przepis  trafiłam jednak w cudnym blogu www.beawkuchni.com 

Składniki
Ciasto
200g mąki
100g masła
1 jajko
szczypta soli
Wszystkie składniki szybko zagnieść , ciasto włożyć do lodówki. Gdy jest za suche można dodać łyżkę kwaśnej śmietany.
Farsz
10 cebul
tymianek
niebieski ser
sól
2 łyżki octu balsamicznego
1 łyżka brązowego cukru
1 jajko
100g śmietany kremówki
Cebulę pokroić w piórka ,wrzucić do garnka z odrobiną oliwy i dusić na małym ogniu do miękkości. Następnie dodać ocet balsamiczny i cukier mieszając dusić dalej aż cały sos wyparuje i cebulka zacznie sie karmelizować. Trzeba uważać by się nie przypaliła. Jajko roztrzepać ze śmietaną i wlać do cebuli. Całość doprawić solą i wyłożyć na ciasto. Na wierzch posypać obficie serem i świeżym tymiankiem. Tym razem użyłam sera Saint Agur, który jest kremowy i lekko pikantny jednak  do karmelizowanej cebuli pasuje każy rodzaj sera. Tartę piec w formie z wyjmowanym dnem około 40 minut w temperaturze 175 stopni. Z czerwonym winem tworzy doskonały duet.



Ciasto na pikniku musi być obowiązkowo. Wybrałam , łatwe, lekkie ciasto z owocami, które zawsze się udaje i przygotowuje się je w kilka minut. Przepis od Doroty z www.mojewypieki.blox.pl
Składniki:
5 jajek
3/4 szklanki cukru
2 szklanki mąki pszennej
150 ml oleju
1 łyżeczka proszku do pieczenia
owoce do wyboru, dziś użyłam truskawek i jeżyn
Jajka ubić z cukrem na puch, następnie dodawać powoli olej i mąkę z proszkiem cały czas miksując. Ciasto przelać do formy a na wierzch wyłożyć owoce. Piec ok 45 minut w temperaturze 180 stopni.



 A to najpiękniejsze kwiatki na świecie :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz