wtorek, 8 maja 2012

Najłatwiejsze ciasto w świecie tak,tak,tak!

Kiedy nadejdzie taka chwila, trzeba działać szybko. Z każdą minutą jest coraz gorzej.
Chcę coś słodkiego już!!!
 Ciacho to jest to! Ciasto serowe, można by rzec : łatwe, szybkie i przyjemne. Do  pieczenia nie używamy jajek, a masło zastępujemy olejem. Jest delikatne, w swej strukturze przypominające ciasto drożdżowe szczególnie zaraz po wyjęciu z pieca. Wspaniale nadające się do przekładania wszelkimi owocami.




Ciasto serowe z truskawkami


500g truskawek
350g mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
175g chudego, zmielonego twarogu (ja użyłam  serka riccotta)
6 łyżek mleka
8 łyżek oleju roślinnego
75g cukru
cukier waniliowy
1 jajko, ale niekoniecznie
Wszystkie składniki wymieszac mikserem około 1 minuty.Twaróg sprawia, że ciasto staje się lekkie i pulchne, ma konsystencję podobną do ciasta drożdzowego. Jeżeli ciasto przywiera do ręki należy dodac jeszcze odrobine mąki. Przełożyć do formy i piec z dowolnymi owocami.







8 komentarzy:

  1. kolejny przepis - perła!

    OdpowiedzUsuń
  2. Hey! dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. mniammmmm wygląda pysznie:)

    wyłącz te literki weryfikacji, taką możliwość masz w starym interfejsie blogera:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hey Viki,dzięki za wizytę ,a o tej irytujacej weryfikacji kompletnie zapomnialam.Dzieki !!!Juz wylaczylam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. a co z olejem lub masłem?
    Mika

    OdpowiedzUsuń
  6. Hey Mika!
    Ale skucha...
    olej mi umknął...co nagle to po diable :)
    przepraszam wszystkich.
    Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda na super fajny przepis, jak dla mnie przynajmniej, bo nie lubię zbyt skomplikowanych ;) zamierzam go wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie to zwykłe ale smaczne ciacho.
    U mnie w domu się przyjęło:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń